فروش واتر پمپ دریایی

واتر پمپ دریایی نوعی پروانه است که در پمپ‌های سانتریفیوژ از نوع انتقال مثبت مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس واتر پمپ‌ ها لاستیکی و از ترکیبات نئوپرین بوده و از قابلیت انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند. واتر پمپها بسته به گشتاور خروجی پمپ‌ها، ارتفاع جریان آب شور را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

تعریف واتر پمپ دریایی

واتر پمپ دریایی دارای مغزی فلزی از جنس پلاستیک با ترکیبات نئوپرین است که از قدرت انعطاف پذیری بالایی برخوردار است‌. این واتر پمپ‌ها در سانتریفیوژهای انتقال مثبت مورد استفاده قرار می‌گیرند. واتر پمپ‌ها قابلیت مکش بدون سیال اولیه را داشته و از نوع سلف پریم محسوب می‌شوند.
پمپ دریایی دارای محفظه‌ای است که قسمت بالای آن دارای انحنای کمتری بوده و سبب می‌شود پره‌های واتر پمپ لاستیکی، آب شور و انعطاف‌پذیر را تحت فشردگی قرار دهند. در قسمت بیرونی محفظه پمپ، مکش صورت می‌گیرد. سیال‌های حبس شده در بین پره‌های واتر پمپ با فشار از محفظه واتر پمپ خارج شده و عمل مکش و پمپاژ سیالات صورت می‌گیرد.
تعداد پره‌های واتر پمپ دریایی بسته به سایز و طراحی محفظه پمپ آب متفاوت است. شکل پره‌ها گاهی به صورت خطی و صاف و گاهی به شکل منحنی است.

دبی ناشی از گردش واتر پمپ دریایی در آب شور

دبی یک کمیت مکانیکی در علم مکانیک سیالات است. جریان خروجی انواع پمپ‌ها متفاوت بوده و اکثر مواقع دبی که حداکثر ارتفاع انتقال سیالات است، به صورت عکس عمل می‌کند‌. دبی در پمپ‌های گریز از آب شور که دارای پروانه یا پلیمر دریایی هستند، به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد. مهم‌ترین فاکتور آن ها یک حد فاصل قطر داخلی و خارجی یا ارتفاع پای پره‌های واتر پمپ است.
با افزایش طول و عرض پره‌های پمپ که خود ناشی از ابعاد هوزینگ و طراحی پمپ‌های دریایی است، دبی جریان خروجی افزایش پیدا می‌کند. سرعت دورانی واتر پمپ در داخل هوزینگ پمپ، بر دبی جریان پمپ‌های دریایی آب شور در قایق، لنج‌ها و کشتی‌ها اثر می‌گذارد.
در کل واتر پمپ‌ها ( ایمپلر ) در دسته پمپ‌های با دبی بالا و حد متوسط قرار دارند. واتر پمپ‌ دریایی در مقایسه با پمپ‌های پیستونی که دارای دبی بالایی هستند و پمپ‌های دنده‌ای که برای انتقال دقیق سیال مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوت است.

عملکرد و قابلیت واتر پمپ‌های دریایی

واتر پمپ‌های دریایی که در سانتریفیوژها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برحسب نوع کاربری و برحسب کیفیت سیالی که جابجا می‌کنند. از متریال‌های فلزی و پلیمری تولید می‌شوند.
ترکیبات شیمیایی سیال، ویسکوزیته سیال،ذرات خورنده و جامد معلق در سیال و درصد خوردگی از فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب جنس واتر پمپ‌ها است. در ترکیبات واتر پمپ از دو نوع فلز استفاده شده است. دو فلز کروم و نیکل فلزاتی هستند که در ترکیب واتر پمپ شرکت می‌کنند.
کروم و نیکل قابلیت الکترون دهی بالایی دارند که از زنگ زدگی پره‌های واتر پمپ در مقابل آب و برخی ترکیبات اسیدی جلوگیری می‌کنند. واتر پمپ‌های انعطاف پذیر دریایی که در پمپ‌های قایق موتوری موجود است، از قدرت انعطاف بالایی برخوردارند.

نئوپرین و تاثیر آن بر واتر پمپ‌های دریایی

بخش لاستیکی واتر پمپ‌ از نئوپرین تولیدشده است‌. که‌ تحت نام پلی کلروپرین یا کلروپرین لاستیکی نیز شناخته می‌شود. نئوپرین‌ها به دلیل خاصیت کشسانی بالا، مقاومت در برابر شعله و حرارت‌ و مقاومت در برابر تجزیه پذیری در تماس با اکسیژن سبب شده است، نئوپرین در ترکیبات انعطاف پذیر واتر پمپ‌های دریایی به عنوان متریال ایده‌آل شناخته شود.
نئوپرین‌ها با وجود ویژگی‌های مکانیکی ایده‌آلی که دارند، از قيمت بالایی برخوردار هستند و نیز در صنایع کاربرد زیادی دارند. لاستیک نئوپرین یک لاستیک مصنوعی متنوع است که در برابر روغن، نفت و آب و هوا مقاومت می‌کند. این ویژگی سبب شده تا نئوپرین در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار گیرد.
نئوپرین استحکام کششی بالا و فشردگی زیادی دارد که آن را به یک لاستیک مصنوعی جذاب برای کاربردهای بیرونی نظیر تولید واشرها تبدیل کرده است. به لطف این ویژگی‌ها، بازارهای مختلف از جمله تولیدکنندگان قطعات واتر پمپ می‌توانند از نئوپرین استفاده کنند.

سخن پایانی

به طور کلی می‌توان گفت واتر پمپ‌های دریایی به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارند در ساخت کشتی، قایق و لنج کاربردهای فراوانی دارند. ترکیب اصلی واتر پمپ‌ها از نئوپرین است که انعطاف و کشش پمپ‌های دریایی از طریق همین نئوپرین حاصل می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *